Budoucnost naší společnosti

Budoucnost naší společnosti

Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola strojní, stavební a dopravní v Děčíně je pro nás důležitým zdrojem nových zaměstnanců se zaměřením na železniční stavitelství.

Výsledkem dlouholeté spolupráce naší společnosti s VOŠ SPŠ v Děčíně jsou desítky absolventů, kteří u nás našli uplatnění. Dnes již lze hovořit o generacích studentů. Je však třeba podotknout, že výhled není vůbec optimistický. Studentů, kteří by chtěli svůj profesní život zasvětit technickým oborům, je každým rokem méně.

V minulých dílech našeho seriálu, jehož cílem je představit úspěšné studenty a upozornit na problematiku nedostatku studentů technických oborů, jsme představili jedny z prvních absolventů VOŠ SPŠ v Děčíně, kteří dnes tvoří základní manažerskou kostru společnosti Chládek & Tintěra, a.s. V tomto díle jsme se naopak zaměřili na benjamínky. Právě oni jsou pro rozvoj společnosti tou největší devízou.

Děčín nabízí mnoho příležitostí ke studiu

Do ročníku 2015/2016 se ke studiu na VOŠ v Děčíně přihlásila mimo jiné mladá dvojice studentů Veronika Hříbalová a Pavel Bárta. Oba pocházejí z České Lípy a již tehdy tvořili pár. Veronika nastoupila na VOŠ po maturitním zakončení zdravotní školy v Děčíně, Pavel po skončení stavební průmyslovky v Děčíně. „Během studia zdravotní školy jsem si uvědomila, že to není to, co by mě v životě bavilo. Proto jsme se rozhodla pokračovat jinak. Původně jsem chtěla na VOŠ v Děčíně studovat obor týkající se ochrany památek, ten ale nebyl kvůli nedostatku studentů vůbec otevřen. Kývla jsem tedy na obor železničního stavitelství, kam nastupoval i Pavel,“ vysvětluje své rozhodnutí Veronika. Pro Pavla bylo navazující studium v oboru a ještě k tomu v Děčíně logickým pokračováním.

Oboustranné sympatie

Stejně jako tomu je již na VOŠ SPŠ Děčín po dekády běžné, oba se během studií seznamovali s problematikou železničního stavitelství na všech úrovních. Na praxe docházeli nejprve k investorské organizaci, tedy Správě železnic. V rámci výběru praxí v posledním ročníku studia na VOŠ si vzájemně padli do oka s naší společností. „Poprvé jsme se v rámci odborné praxe podívali na opravu železniční tratě v Kytlicích, kterou realizovala společnost Chládek & Tintěra. Seznámili jsme se tam se skvělým týmem. Asi již tam se tak trochu rozhodlo, že kdyby přišla nabídka na pracovní poměr, tak ji budeme vážně zvažovat,“ zamýšlí se zpětně Pavel. Mimo to jim společnost Chládek & Tintěra umožnila brigády a další praxi v dceřiné společnosti H-PRO, kde se seznámili s problematikou projektování staveb.

A nabídka přišla. Před koncem posledního ročníku se uskutečnil v rámci školy další draft, kde již stavební firmy a Správa železnic oslovovali končící studenty s konkrétními nabídkami k práci. „Společnost Chládek & Tintěra nás zaujala už během výběru praxe a nejinak tomu bylo i v případě nabídek k práci. A ještě k tomu jsme dostali nabídku oba,“ zdůvodňuje Veronika své rozhodnutí pro naši společnost, kam s Pavlem nastoupili prakticky ihned. „Troufám si říci, že to byla oboustranně šťastná volba. Škola je připravila skvěle po odborné stránce a k tomu jsou oba neuvěřitelně pohodoví a bezproblémoví parťáci, které navíc zdobí spolehlivost a zodpovědnost,“ reaguje k náboru nerozlučné dvojice Pavel Jakoubek, který stojí za spoluprací naší společnosti s VOŠ a SPŠ v Děčíně od samého začátku.

Součástí stabilního týmu

Zprvu měli zájem o práci u střediska údržby tratí, to ale zrovna nemělo žádný projekt v Libereckém kraji. Jejich prvním projektem se tak stala rekonstrukce trati Louny–Lovosice, kde se opět potkali s týmem kolejářů z Kytlic. Z velkých projektů následovala rekonstrukce stanice Řetenice a nyní oba pracují na náročném projektu rekonstrukce trati z Teplic do Bohosudova, resp. Chabařovic.

Po několika letech strávených spolu se Veronika a Pavel loni v létě vzali. I když spolu tráví skoro všech čas, přes den se přeci jen rozdělí. Veronika se specializuje na administrativní práci spojenou s přípravou a realizací projektů, Pavel tráví většinu pracovní doby přímo na stavbě. Jeho specializací je zejména železniční spodek.

  • Sdílejte článek s přáteli

    [addtoany]

  • Sledujte nás také na sítích
  • Volná pracovní místa
  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky
  • Archivy