Z Teplic do Bohosudova po nové koleji

V pondělí 8. srpna těsně před půlnocí byl převeden provoz vlaků z první traťové koleje a na nově zrekonstruovanou druhou traťovou kolej.

Projektovému týmu Mariána Žúbora se podařilo zrekonstruovat 2. traťovou kolej na přibližně čtyřkilometrovém úseku během uplynulých čtyř měsíců. Současně se zavedením provozu na 2. traťové koleji bylo spuštěno také nové zabezpečovací zařízení. Nyní stavbaři musejí ve stejném čase opravit také sousední kolej. Ačkoliv se jedná o stejně dlouhý úsek, aktuální etapa bude mnohem náročnější. V případě druhé traťové koleje, která byla zprovozněna, totiž kompletně opravovali železniční spodek a svršek v součtu na zhruba polovině trasy. Nyní je čeká za stejnou dobu opravit spodek a svršek v celé délce, tedy na 3,5 kilometrech trati. Výluka první traťové koleje má podle harmonogramu skončit 26. listopadu 2022.

Po zimní přestávce začne další náročná část projektu, a to rekonstrukce samotné stanice Bohosudov. Součástí prací bude výstavba dvou nových vnějších nástupišť s mimoúrovňovým přístupem. Kolejiště ve stanici bude z původních osmi staničních kolejí zredukováno na polovinu. Dále bude provedena instalace nového sdělovacího a zabezpečovacího zařízení a návazných technologií. Kromě prací ve stanici Bohosudov stavbaře v příštím roce čeká ještě dokončení asi 800 metrů dlouhého úseku trati od mostu přes silnici I/30 do Chabařovic.

  • Sdílejte článek s přáteli

    [addtoany]

  • Sledujte nás také na sítích
  • Volná pracovní místa
  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky
  • Archivy