Z Karlových Varů do Mariánských lázní po nové trati

Na celkové rekonstrukci jednokolejné železniční trati mezi lázeňskými městy se částečně podílela také naše společnost.

Nejprve závod kolejových staveb během loňských letních prázdnin provedl na trati těžkou střední opravu v úseku Teplička u Karlových Varů – Březová u Karlových Varů. Na přibližně 1700 metrech jednokolejné trati kolejáři vyměnili dřevěné pražce za betonové a nahradili také koleje, které jsou dnes bezstykové. Opravy se částečně dotkly také zastávek Kfely a Teplička. V zastávce Kfely došlo na rekonstrukci nástupiště a železničního přejezdu. V Tepličce byla opravena nástupištní hrana ve stanici.

Během letošní výluky, která trvala od 2. do 26. dubna pak pracovníci závodu kolejových staveb opravili posledních přibližně 700 metrů z celé trati, a to opět mezi Tepličkou a Březovou (km 43,700–44,400). Stěžejní část prací představovala výměna dřevěných pražců za betonové, výměna kolejnic a jejich bezstykové svaření. V předmětném úseku se nacházejí také dva menší mosty, kde navíc došlo k dílčím úpravám jedné z konstrukcí. 

Trať s číslem 149 Karlovy Vary dolní nádraží – Mariánské Lázně je dlouhá 53 kilometrů a vede z velké části přes Chráněnou krajinnou oblast Slavkovský les. Traťová rychlost je 60 km/h, na některých místech však vlaky musely jezdit mnohem pomaleji. To se díky souboru staveb podařilo odstranit, nyní zvládnou jízdu mezi oběma lázeňskými centry za přibližně hodinu a čtvrt.

Zrekonstruované nástupiště v zastávce Kfely
Opravená nástupištní hrana ve stanici Teplička u Karlových Varů
Ocelový most v km 43,657
Letos opravená trať mezi Tepličkou a Březovou
  • Sdílejte článek s přáteli

    [addtoany]

  • Sledujte nás také na sítích
  • Volná pracovní místa
  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky
  • Archivy