Důvodem výluky na trati Benešov nad Ploučnicí – Česká Lípa bude výměna stávajícího ocelového mostu za železobetonový.
I když je výluka trati naplánovaná na září a říjen tohoto roku, stavbaři začnou přípravnými pracemi již v srpnu. Důvodem jsou především související stavební objekty.
Během výluky pak dojde ke kompletnímu odstranění jednopolového ocelového mostu s trámovou plnostěnnou nosnou konstrukcí bez mostovky. Délka přemostění, které se nachází u benešovského zhlaví železniční stanice Františkov nad Ploučnicí, je přibližně 15 metrů.
Oproti současnému stavu dozná změn i železniční svršek. Výhybka č. 2 a kolej č. 2 budou sneseny bez náhrady a výhybka č. 1 bude v novém stavu posunuta tak, aby se přestavník nacházel za novým mostním objektem. Rekonstrukce železničního svršku se v součtu dotkne asi osmi set metrů kolejí.