V Řikoníně už začaly přípravné práce

Ačkoliv letošní výluky v rámci zvýšení traťové rychlosti v úseku Řikonín – Vlkov u Tišnova začnou až v dubnu, stavbaři již nyní provádí některé přípravné práce mimo trať.

Hned na začátku roku bylo nutné přestěhovat dopravní kancelář do předem připravených provizorních prostor z upravené stavební buňky. Rovněž bylo do těchto kontejnerů nutné vymístit sdělovací a zabezpečovací zařízení. Odtud budou výpravčí řídit provoz až do konce roku, kdy by měl být projekt dokončen. Stávající výpravní budovu začnou stavbaři bourat během února. Ve stanici Řikonín začnou v tu samou dobu i s výstavbou podchodu, a to v prostoru uvolněném snesením dvou staničních kolejí.

I když realizace projektu byla zahájena v červenci loňského roku, hlavní nápor čeká projektový tým až letos. Výluky začnou zkraje dubna a potrvají do listopadu. Během nich stavbaři postupně zrekonstruují železniční svršek i spodek u obou traťových kolejí v souhrnné délce 20 kilometrů a opraví všechny mosty na trati.

V loňském roce se stavbařům podařilo dokončit značnou část sanací skalních svahů, které se nacházejí na devíti místech desetikilometrového úseku. Zároveň opravili několik mostů a propustků nad rámec plánovaných prací, aby využili vyloučený provoz na trati, který během stavby již nebude. Stavbařům se také podařilo vybudovat všech 300 patek pro nové trakční stožáry. Téměř hotové jsou sanace Lubenského a Níhovského tunelu a je dokončená sanace betonových zárubních zdí skalního zářezu.

Dokončená sanace betonových zárubních zdí skalního zářezu

Téměř hotové jsou sanace Lubenského a Níhovského tunelu

Opraveno je již několik mostů a propustků

V loňském roce se stavbařům podařilo dokončit značnou část sanací skalních svahů

  • Sdílejte článek s přáteli

    [addtoany]

  • Sledujte nás také na sítích
  • Volná pracovní místa
  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky
  • Archivy