Trať z Tanvaldu do Kořenova projde velkou opravou

12.3. 202532x

Sedmikilometrová unikátní ozubnicová trať mezi Tanvaldem a Kořenovem na Jablonecku je nyní ve stavu, že ji nemohou využívat speciální vlaky tažené historickou ozubnicovou lokomotivou, pro které byla trať zkonstruována.

Návrat historických vlaků, které na nejstrmější trati v Česku překonávají neuvěřitelných 235 výškových metrů, zajistí kompletní rekonstrukce železničního svršku, během které dojde zejména k výměně starých ocelových a dřevěných pražců za nové. Přibližně na dvou třetinách trati s největším sklonem nahradíme původní ocelové pražce novými ocelovými ve tvaru písmene ypsilon. Ovšem bude se jednat o zcela unikátní úpravu těchto ocelových pražců, do kterých budou kotveny ozubnicové tyče. Na celém úseku bude dále v rámci železničního svršku provedena výměna kolejnic, náhrada štěrkového lože a rekonstrukce odvodnění.
Během úplné výluky trati, která začne v polovině dubna letošního roku a skončí až v říjnu, dojde také na sanaci ostění čtyř tunelů v souhrnné délce téměř 1500 metrů, sanaci skalních svahů podél trati, rekonstrukci propustků a mostků a šesti železničních přejezdů.

Nová nástupiště a doplnění ozubnice
Významná část oprav bude provedena v dopravnách Desná a Dolní Polubný. V první jmenované budou vloženy čtyři nové betonové výhybky, vznikne tam nové ostrovní nástupiště a rekonstrukce se dotkne všech staničních kolejí. V dopravně Dolní Polubný nás čeká kromě rekonstrukce všech staničních kolejí také vložení tří nových plechových výhybek s osazenou ozubnicí. Na trase se nachází ještě zastávka Kořenov, kde dojde na rekonstrukci šedesátimetrového nástupiště.
Poslední rekonstrukce této unikátní trati byla provedena v šedesátých letech minulého století. Kvůli špatnému technickému stavu zakázala Správa železnic vloni v listopadu provoz historických vlaků až do skončení rekonstrukce.

  • Sledujte nás také na sítích
  • Volná pracovní místa
  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky
  • Archivy