Trať z Litoměřic do Ústí nad Labem je již bez omezení

Na den přesně po roce skončila 7. července 2016 rekonstrukce vybraných úseků na dvojkolejné trati mezi Litoměřicemi a ústeckou částí Střekov.

Hlavním důvodem modernizace vybraných úseků na čtyřiadvacetikilometrové trati byly špatné parametry oblouků a zvýšení traťové rychlosti. Stavbaři ze závodu kolejových staveb odstranili propady rychlosti jednak úpravami GPK a stavu železničního svršku, tak zavedením rychlostního profilu V130 přepočtem stávajících parametrů. Kromě kolejářů se na stavbě významnou měrou podíleli také naši mostaři a středisko elektrostaveb.
Stavební práce byly rozděleny do tří etap a šesti jednokolejných výluk, jejichž délka byla zpravidla měsíc. Nejnáročnější byla druhá etapa, kdy stavbaři museli během jednoho měsíce stihnout na čtyřkilometrovém úseku mezi litoměřickým dolním nádražím a Velkými Žernoseky zrekonstruovat železniční svršek a spodek, opravit dva přejezdy a šest mostů. Byl to boj s časem a prostorem. Převážná část stavby se totiž nacházela přímo ve městě, kde byl v tu dobu navíc uzavřen Tyršův most.
  • Sdílejte článek s přáteli

    [addtoany]

  • Sledujte nás také na sítích
  • Volná pracovní místa
  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky
  • Archivy