Důvodem úplné výluky je rekonstrukce tramvajové trati, kterou zahájí závod kolejových staveb 14. března.
Přibližně 3,5 km dlouhý úsek dvoukolejné tramvajové trati je v nepřetržitém provozu bez větších výluk více než 16 let. Pražský dopravní podnik přistoupil k rekonstrukci tramvajového svršku zejména z důvodu výměny kolejnic za vhodnější pro daný úsek. Přibližně na dvou třetinách úseku dojde k nahrazení původní žlábkové kolejnice NT1 za vhodnější 49E1 a 60E1, a to včetně kolejnicových podpor neboli pražců. Nové kolejnice jsou pro daný, poměrně rovný, úsek trati vhodnější, a to zejména z pohledu následné údržby. Výsledkem bude bezstyková kolej s předepsanou geometrickou polohou.
Součástí rekonstrukce zmíněného úseku trati budou také přeložky a obnovy přechodů pro chodce a rekonstrukce dvou silničních přejezdů.
Během výluky tramvajové trati, která skončí v závěru května tohoto roku, bude obsluhu zajišťovat náhradní autobusová doprava.