Středočeský hejtman otevřel Lhoteckou cyklostezku

3.9. 2014 Redakce 22x

První zářijový den otevřel hejtman Středočeského kraje Miloš Petera Lhoteckou cyklostezku v Polabí, která spojila Sadskou s Poděbrady. Výstavbu druhé etapy ze Sadské do Nymburka vybudoval závod mostních staveb naší společnosti. Hlavními stavebními objekty byly dvě přemostění – potoka Šembera a železniční trati.

Města Sadskou a Poděbrady tak spojuje nová cyklostezka, která výrazně zvyšuje bezpečnost provozu cyklistů. Ti dříve museli využívat frekventovanou silnici II/611. Projekt byl zahájen již v roce 2006 a byl rozdělen do dvou etap. Celková cena cyklostezky dosáhla výše 45 milionů korun, z toho Regionální operační program Střední Čechy vypomohl částkou téměř 33 milionů korun. „Byl bych rád, aby i díky této cyklostezce turisté poznávali krásy našeho kraje,“ řekl ve svém proslovu k otevření cyklostezky hejtman Miloš Petera.

Otevření cyklostezky se kromě hejtmana zúčastnil také ředitel Regionálního operačního programu Střední Čechy Václav Chytil, ředitel závodu mostních staveb společnosti Chládek & Tintěra Vladimír Jehlička a starostka Sadské Cecilie Pajkrtová. „Pro naše město je to velká událost. Rádi bychom, aby kromě bezpečnosti cyklistů cyklostezka sloužila všem jako příjemný prostředek pro trávení volného času, a to především díky přímému a téměř bezkoliznímu napojení na dálkovou trasu Greenways Labe a na ní existující cyklostezku Nymburk–Poděbrady,“ uvedla starostka Sadské.

Páska byla symbolicky přestřižena u nové lávky přes železniční trať v Hlouškově ulici v Sadské. V rámci přípravy projektu, která započala v roce 2006, spolupracovali město Sadská a obce Kostelní Lhota a Písková Lhota, přičemž hlavním garantem je Dobrovolné sdružení obcí Pečecký region.

Přibližně 1330 metrů dlouhá část II. stavby cyklostezky začíná na kraji obce Kostelní Lhota a směrem k Sadské vede podél stávající silnice II/611. Těleso cyklostezky je vedeno převážně po polních pozemcích. Místní potok Šembera stezka překračuje jednačtyřicet metrů dlouhou lávkou. Železniční trať je překonána 112 metrů dlouhým mostem. Ocelová konstrukce mostu se skládá z devíti dílců různých rozpětí, které dohromady vytvořily přemostění.

  • Nejnovější aktuality
  • Sledujte náš Facebook
  • Rubriky
  • Archiv