Stanice Řetenice je v plném provozu

V polovině srpna skončila poslední nepřetržitá výluka v rámci rekonstrukce stanice a projekt se tak dostal do fáze dokončovacích prací.

Projekt, který řeší vedle samotné přestavby železniční stanice ležící na trati z Ústí nad Labem do Chomutova i úpravu navazujících mezistaničních úseků je téměř hotový. Zbývá dokončit některé práce na zabezpečovacím a sdělovacím zařízení a stavební úpravy ve výpravní budově v Teplicích v Čechách, kam bude přesunut výpravčí. Stanice Řetenice následně bude řízená dálkově.

Na podzim stavbaři plánují ještě krátké výluky, které budou souviset s definitivním podbitím kolejí a v zimě dojde na broušení kolejnic.

Ke zdárnému dokončení míří také revitalizace lávky nad kolejištěm, která však byla k projektu přiřazena jako dodatečný požadavek objednatele. Do užívání má být předána na konci letošního října.

Rekonstrukce stanice začala v březnu loňského roku. Zakázku získala Společnost ChT + EŽ Řetenice, kterou tvoří firmy Chládek & Tintěra a Elektrizace železnic Praha. Na soubor prací, které byly prováděny celkem v sedmi etapách za nepřetržitých výluk, měli stavbaři přibližně 17 měsíců.

Stavba přinese kromě zkrácení jízdních dob také zvýšení bezpečnosti, a to například s ohledem na nová mimoúrovňová bezbariérová nástupiště.

Projekt řeší vedle samotné přestavby železniční stanice i úpravu navazujících mezistaničních úseků
Součástí stavby byla realizace nového ostrovního nástupiště
V rámci stanice je postaven nový technologický objekt
Revitalizace lávky nad kolejištěm byla k projektu přiřazena jako dodatečný požadavek objednatele
Původní výpravní budovu plánuje Správa železnic zdemolovat
  • Sdílejte článek s přáteli

    [addtoany]

  • Sledujte nás také na sítích
  • Volná pracovní místa
  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky
  • Archivy