Šluknovské železniční mosty po rekonstrukci

Tři týdny trvalo závodu mostních staveb opravit dva ocelové železniční mosty na jednokolejné trati Rumburk–Sebnitz.

Ocelové mosty, které jsou přímo na česko-německém pomezí ve Šluknově, od sebe dělí přibližně 70 metrů. Převádějí železniční trať přes místní komunikace. Revitalizace rezivějících konstrukcí spočívala v opravě a doplnění ocelových částí a v kompletním provedení protikorozní ochrany.

Závod mostních staveb měl na opravu pouhé tři týdny ve výluce, která začala 3. a skončila 21. srpna. „Byl to napjatý harmonogram. S ohledem na čas a možná rizika spojená s počasím a technikou bylo výhodnější ocelové mosty za pomoci jeřábu snést, odvést přes půl republiky na dílnu, tam opravit a přivést a usadit zpět,“ popisuje postup prací ředitel závodu mostních staveb Vladimír Jehlička.

Nejednalo se přitom o žádné malé mosty. Větší z nich má délku ocelové konstrukce přes 15 metrů a šířku 5 metrů. Druhý most má třetinovou délku. Během opravy bylo na mostech doplněno celkem 5 tun nové oceli.

Snášení a usazování mostu si ve Šluknově vyžádalo kratší uzavírky převáděných komunikací, což způsobovalo vzhledem k současně probíhajícím opravám na tamních komunikacích drobné komplikace.

Součástí opravy obou mostů byla také sanace kamenných opěr a zřízení nového kolejového svršku. Investorem stavby byla Správa železniční dopravní cesty, oblastní ředitelství Ústí nad Labem.

  • Sdílejte článek s přáteli

    [addtoany]

  • Sledujte nás také na sítích
  • Volná pracovní místa
  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky
  • Archivy