Slavnostní ukončení velkých železničních staveb na Teplicku

Na zrekonstruovaném prvním nástupišti vlakového nádraží Teplice v Čechách byly 19. března 2024 slavnostně ukončeny naše dvě velké stavby.

Význam obou staveb dokládá účast řady hostů, mezi nimiž nechyběl ministr dopravy Martin Kupka, za investora generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda, primátor Teplic Jiří Štábl, senátor a bývalý primátor Teplic Hynek Hanza, ředitel stavební správy západ Petr Hofhanzl a za zhotovitele generální ředitel naší společnosti Jan Kokeš nebo obchodní ředitel Pavel Stoulil.

V jeden den a na jednom místě došlo k symbolickému přestřižení pásky, čímž byly oficiálně ukončeny stavby Rekonstrukce výpravní budovy Teplice v Čechách a Rekonstrukce železniční stanice Bohosudov.

Cílem rekonstrukce historické výpravní budovy ve stanici Teplice v Čechách byla oprava vnějších částí souboru budov stavěných v letech 1858 až 1930. Celkem se jedná o pět objektů, které se liší jak proměnnou výškou, tak i dobou výstavby.  Jednalo se o velmi náročnou stavbu se specifickými požadavky jak investora, tak památkářů, kterou naše středisko pozemních staveb pod vedením Petra Suchého zvládlo výborně.

Rekonstrukce stanice Bohosudov představovala kompletní rekonstrukci téměř sedmikilometrového úseku dvoukolejné trati. Ve třech etapách se projektovému týmu Mariána Žúbora podařilo zrekonstruovat celou stanici Bohosudov včetně přilehlých traťových úseků na Chabařovice a na Teplice.

Kromě rekonstrukce trati projekt skýtal také další stavařské výzvy. Jedním z nejnáročnějších objektů stavby byla přestavba železničního přejezdu v ulici Emilie Dvořákové na podjezd pod železniční tratí, tvořený železničním mostem a téměř 100 m dlouhou masivní betonovou vanou pod ním. Podjezd je koncipován tak, aby sloužil také pro trolejbusy a mimoúrovňově i pro chodce a budoucí cyklostezku. Dalším významným objektem byla kompletní rekonstrukce železničního mostu přes velmi frekventovanou silnici I/30 v Soběchlebech. Původní most se čtyřmi kolejemi nahradil nový, delší, monolitický most se třemi kolejemi.

Foto: Nešo Matić, Blanka Zouna

  • Sdílejte článek s přáteli

    [addtoany]

  • Sledujte nás také na sítích
  • Volná pracovní místa
  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky
  • Archivy