Sanace náspů u Dalovic získala titul Železniční stavba roku

Technicky složitá sanace náspů zemního tělesa na železniční trati mezi Hájkem a Dalovicemi v Karlovarském kraji si vysloužila ocenění v premiérovém ročníku soutěže Železniční stavba roku.

Jedna z nejnáročnějších staveb za poslední léta uspěla v kategorii Rekonstrukce a opravy železničních tratí. Soutěž pořádala prvním rokem Správa železnic, a právě z rukou jejího generálního ředitele Jiřího Svobody převzali zástupci sdružení firem v pátek 8. ledna vítěznou cenu, a to přímo pod novým náspem u Dalovic. Zakázku měly na starost společnosti Chládek & Tintěra, STRIX Chomutov a H-PRO GEO. Odborná porota rozhodovala o nezdařilejších stavbách v celkem 11 kategoriích.

Nestabilní násep u Dalovic začal vykazovat známky rozsáhlého poklesu v dubnu 2018. V polovině května loňského roku začaly hlavní zemní práce, které si na dvoukolejné trati z Chomutova do Chebu vyžádaly nepřetržitou výluku. Násep v místě opravy dosahoval výšky až 18 metrů a v některých místech bylo nezbytné odtěžit násep až k patě svahu. Nutné přitom bylo sanovat přibližně kilometrový úsek trati, a to od zhlaví stanice v Dalovicích směrem ke stanici Hájek. Celkově bylo potřeba odtěžit a posléze opět doplnit přes 100 tisíc metrů krychlových materiálu. Stavba byla dokončena v prosinci 2020, přičemž vlaky se na nově položené koleje vrátí v únoru.

  • Sdílejte článek s přáteli

    [addtoany]

  • Sledujte nás také na sítích
  • Volná pracovní místa
  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky
  • Archivy