Rušné léto u Řikonína

Od dubna až do konce roku budou na trati mezi Řikonínem a Vlkovem u Tišnova probíhat jednokolejné výluky, během kterých stavbaři musí zrekonstruovat desetikilometrovou trať.

Stavební ruch nyní panuje prakticky na celé desetikilometrové trati mezi stanicemi Řikonín (včetně) a Vlkov u Tišnova. Stavbařům pod vedením Jakuba Štěrby se již podařilo snést železniční svršek jedné koleje v celé délce. Na začátku května byly soustředěny práce především na úpravu zemní pláně, na vybudování nového odvodnění a na rekonstrukce mostních objektů. Nejnáročnější je především rozšíření asi dvě stě metrů dlouhého viaduktu v Kutinách, který přemosťuje široké údolí říčky Libochovky. Vzhledem k požadavkům na prostorovou průchodnost se viadukt musí rozšířit přibližně o metr na každou stranu. To znamená odstranit původní betonové římsy a vybudovat nové. Dvacetitunové římsové bloky snáší z výšky asi třiceti metrů jeřábem s nosností 100 tun.

Během června a července budou mít na pilno především kolejáři, které čeká pokládka nového železničního svršku. Na traťový úsek bude nasazen náš portálový pokladač Donelli.

Důležitým momentem stavby bude konec července, kdy musí být hotová nová kolej a výluka začne na dnes provozované koleji.

Podstatnou proměnou prochází stanice Řikonín, kde stavbaři společnosti Chládek a Tintěra Havlíčkův Brod zbourali původní výpravní budovu a staví novou včetně kompletní drážní technologie a moderního informačního systému. Kromě toho budují také nový podchod k budoucím peronům.

Video ze snášení římsových bloků o hmotnosti 21 t z viaduktu v Kutinách

 

Velký viadukt v Kutinách bude o dva metry širší

Jedna kolej je již v celém úseku odstraněna

Provizorní výpravní budova v Řikoníně

Ve stanici Řikonín bude nový podchod a výpravní budova

Na trati se opravuje řada menších i větších mostů

  • Sdílejte článek s přáteli

    [addtoany]

  • Sledujte nás také na sítích
  • Volná pracovní místa
  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky
  • Archivy