V polovině letošního roku začala přípravnými pracemi rekonstrukce 120 metrů dlouhého ocelového mostu u Horažďovic na Plzeňsku.
Rozsáhlá rekonstrukce mostu je součástí opravy jednokolejné trati č. 185 mezi Horažďovicemi a Žichovicemi, která začala již v září loňského roku, a to svou první etapou. Stavbaři během ní opravili na větší části více než sedmikilometrového úseku trati železniční svršek a většinu mostních objektů. Letos kromě náročné rekonstrukce mostu se třemi poli přes Otavu a několika propustků ještě opravují železniční svršek v délce 2634 metrů před Velkými Hydčicemi. Druhá etapa opravy začala výlukou 13. srpna a skončí 14. října.
Přípravné práce před zahájením samotné opravy mostu přes Otavu však začaly dříve. Vzhledem k tomu, že trať je vyloučena z provozu jen na 65 dní, bylo nutné provést co nejvíce prací ještě před výlukou. V předstihu mostaři zejména demontovali mostní středové a hlavové plechy, sestavili zavěšené lešení či provedli protikorozní ochranu spodních částí mostních nosníků. Během těchto prací byla na mostě pouze snížena rychlost vlaků.
V současné chvíli jsou na mostě již provedeny nátěry konstrukce, sanace betonových ploch, oprava ložisek včetně promazání, přespárování kamenných ploch, osazeny jsou mostnice a položeny chodníkové plechy. Kolejáři navíc již osadili na most koleje a dilatační zařízení.
Nejnáročnější částí projektu však byla oprava betonového bloku pod jedním ložiskem. Během této opravy stavbaři museli přizvednout celou mostní konstrukci.