Rekonstrukce trati v úseku Lobzy–Koterov nabírá na obrátkách

Rozsáhlá modernizace plzeňského železničního uzlu vstoupila do hlavní fáze, kdy je z provozu vyloučen celý čtyřkilometrový úsek mezi lobezskou částí plzeňského hlavního nádraží a stanicí v Koterově.

Výluka začala 2. července a potrvá až do 5. srpna tohoto roku. Vlaky nahradily autobusy, které jezdí z hlavního nádraží do Starého Plzence. Budování lávky pro pěší v Koterově navíc omezí i provoz na silnici I/20, a to od 20. do 23. července kdy bude na silnici kompletní uzávěra.

Po staré koleji budou vlaky opět jezdit od 5. srpna, a to přibližně do března příštího roku. Následně by měl být provoz převeden na druhou kolej, která již bude zcela dokončená. Přibližně ve stejném termínu bude dokončena také nová zastávka Slovany.

Stavba přinese v celém úseku zdvoukolejnění a zvýšení traťové rychlosti ze 100 na 120 kilometrů v hodině. Trať již bude vybavena zabezpečovačem ETCS, bude dálkově řízena z plzeňského hlavního nádraží.

Společnost Chládek & Tintěra provádí zejména práce na železničním svršku a spodku v rámci celé stavby, dále vybuduje dvě nová nástupiště, zruší železniční přejezd (čímž zvýší bezpečnost provozu), vybuduje trakční vedení v traťovém úseku a opraví most v km 346,013. Metrostav čeká vybudovat či zrekonstruovat zejména zabezpečovací a sdělovací zařízení, lávky, most, propustky, zárubní zdi, potrubní vedení, pozemní komunikace, kabelovod a připravit tunel pro křížení železniční trati a budoucí silnice I/20.

  • Sdílejte článek s přáteli

    [addtoany]

  • Sledujte nás také na sítích
  • Volná pracovní místa
  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky
  • Archivy