Na desetikilometrové dvoukolejné trati zbývá položit už jen polovina jedné koleje, a to mezi zastávkou Níhovem a stanicí Řikonín.
Stěžejním dnem toho roku byl 23. červenec, kdy skončila hlavní výluka na druhé traťové koleji, respektive byl na této koleji zahájen provoz. Od dubna do července se stavbařům podařilo zrekonstruovat v délce celého úseku druhé traťové koleje železniční spodek, opravit všechny mostní objekty, a i za pomoci portálového pokladače pražců Donelli položit nový železniční svršek. K tomu je třeba připočíst ještě složité rozšíření dvou klenbových viaduktů v Kutinách, jejichž souhrnná délka je asi 300 metrů.
Současně s ukončením výluky druhé traťové koleje začala výluka první traťové koleje, která potrvá do listopadu. Během ní stavbaři kompletně zrekonstruují zbývající část trati. V polovině října měli dokončenou první kolej z Vlkova až k zastávce Níhov, což je asi polovina délky do Řikonína.
V druhé polovině listopadu tedy bude úsek z Řikonína do Vlkova opět provozovaný bez omezení, a to včetně nového nástupiště a výpravní budovy ve stanici Řikonín. Stavbaři pak budou dokončovat ještě práce, které již neovlivní provoz na frekventované trati.