Po rekonstrukci vnějších částí nádražní budovy ve stanici Litoměřice město začala i úprava vnitřních prostor.
Vnitřní část výpravní budovy byla poslední vadou na kráse jinak pěkné železniční stanice s návazností na zmodernizované autobusové nádraží. Správa železnic prvně nechala opravit budovu zvenčí, následně vypsala výběrové řízení na modernizaci nitra objektu. Zakázku získala naše společnost, která práce zahájila letos v říjnu.
Zcela zásadní proměnou prochází především část, kde býval bufet. „Vzniknou zde nové komerční prostory a bezbariérový přístup z boční strany budovy. Prakticky zde měníme úplně všechno,“ stručně shrnuje rozsah prací v jedné části zástupce hlavního stavbyvedoucího Aleš Saic se střediska pozemních staveb. Zatím je jasné, že tam bude kavárna. Další dva komerční prostory hledají své nájemce.
Omlazující kůrou však projde i hlavní hala, kde jsou dnes pokladny a čekárna. Nejzásadnější bude nově vstup do horní galerie po točitém schodišti. Nové pak budou podlahy, omítky, osvětlení, zařizovací prvky a také stropní podhledy. „Vše bude probíhat za provozu s různými omezeními. Musíme se vypořádat s tím, aby byl zachován provoz hlavně pokladen a sociálních zařízení,“ dodává hlavní stavbyvedoucí Igor Zdeněk.
Rekonstrukce vnitřních prostor by měla být dokončena přibližně v polovině příštího roku. V Litoměřicích tak vznikne moderní přestupní terminál na čemž se významně podílí společnost Chládek & Tintěra, která v roce 2015 provedla rozsáhlou rekonstrukci autobusového nádraží a později pak i částečnou rekonstrukci trati z Litoměřic do Ústí nad Labem.