Posázavský pacifik znovu ožije

Oprava přibližně třicetikilometrového úseku trati č. 212 z Ledečka do Zruče nad Sázavou umožní návrat vlakové dopravy na horním rameni tzv. Posázavského pacifiku.

Zakázku na opravné práce získalo sdružení firem Edikt a Chládek & Tintěra. V letošním roce dojde v rámci nepřetržité výluky v úseku Ledečko – Kácov – Zruč nad Sázavou na rekonstrukce mostních objektů, opěrných zdí a sanace skal podél trati. Hlavní nápor přijde se začátkem příští stavební sezóny. Stavbaři opraví železniční spodek a kompletně vymění svršek. Opravy se dočkají také železniční přejezdy, nástupiště v zastávkách a stanicích, osvětlení či odvodnění.

Hlavní změnou na nové trati bude kompletní výměna pražců. Vzhledem ke klikatosti trati, která vesměs kopíruje řeku Sázavu, budou stávající pražce nahrazeny pražci ve tvaru písmene ypsilon. Ty jsou v porovnání s příčnými pražci kratší, mají nižší konstrukční výšku a nižší hmotnost. Klíčovou výhodou je jejich vysoký příčný odpor.

Opětovné zavedení železniční dopravy se má uskutečnit na přelomu června a července příštího roku, tedy se začátkem hlavní turistické sezóny.

Kácov je důležitou stanicí na horním rameni Posázavského pacifiku

Zastávka Rataje bude mít nové nástupiště a osvětlení

Podél trati dojde četným sanacím skal

 

 

  • Sdílejte článek s přáteli

    [addtoany]

  • Sledujte nás také na sítích
  • Volná pracovní místa
  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky
  • Archivy