Opravu tramvajové trati komplikují skryté nástrahy

Během rekonstrukce tramvajové trati mezi nádražím v Litvínově a částí Záluží stavbaři objevili neznámé sítě, kaverny, ale i špatný technický stav mostů.

V rámci rekonstrukce tramvajové trati mezi Mostem a Litvínovem je v plném proudu první etapa, která se týká úseku Záluží–Litvínov. Provoz je v tomto úseku zcela vyloučen. Hlavní část prací se nyní zaměřuje na sanace mostů, pokládky kabelů, výstavbu základů trakčních podpěr, odvodnění a přípravu železničního spodku. V tomto bodě stavby však ústí na povrch problémy, se kterými projekt nepočítal. Během zemních prací stavbaři narazili na inženýrské sítě, ale i štoly, o kterých nikdo nevěděl. U podchodu zastávka Petrochemie zase objevili nebezpečnou kavernu. To vše se dá vyřešit bez zásadního dopadu na termín realizace. Větší problém však představují dva mosty, kde je stav předpjatých betonových konstrukcí mnohem horší, než se čekalo.

S investorem stavby proto bylo nutné řešit demolice a stavby nových mostů, což bude mít dopad na termín realizace. Čtyřkilometrový úsek tak zcela jistě nebude zprovozněn na konci letošního roku, jak stanovil harmonogram prací. Realizační tým nyní musíme vypracovat projekt, vyřídit stavební povolení a zajistit dodavatele. Pokud vše půjde hladce, počítá se s tím, že mosty půjdou k zemi během zimy a pak by mohla být dokončená první etapa opravy v srpnu příštího roku. Místo tramvají tak bude nadále zavedena náhradní autobusová doprava.

  • Sdílejte článek s přáteli

    [addtoany]

  • Sledujte nás také na sítích
  • Volná pracovní místa
  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky
  • Archivy