Oprava trati mezi Vroutkem a Kryry

Těžká střední oprava čtyřapůlkilometrového mezistaničního úseku odstraní zejména propady rychlosti a tím zkrátí jízdní dobu.

Závod kolejových staveb se na trať, která vede z Plzně do Žatce, vrací zhruba po roce. Loni na jaře byla dokončena oprava čtyřkilometrového úseku mezi stanicemi Petrohrad a Kryry. Nyní stavbaře čeká kompletní rekonstrukce železničního spodku navazujícího úseku jednokolejné neelektrifikované trati a úpravy ve stanici Kryry.

S přípravnými pracemi začal tým Roberta Frosta 15. března. „Do 7. dubna, kdy začne více než dvouměsíční výluka na trati, musíme stihnout především zbudovat příjezdové cesty pro těžkou mechanizaci, a to v souhrnné délce asi 1,5 kilometru. Dále budeme stavět mostní provizorium přes tamní říčku,“ podotýká hlavní stavbyvedoucí. Jen na přípravu příjezdových cest padne asi 1200 kubíků materiálu. Nezbytné je také včas provést kácení zeleně.

Během výluky dojde na snesení stávajících kolejí, k odtěžení lože na zemní pláň a jeho recyklaci. Následně stavbaři vybudují nový železniční spodek z recyklované a nové štěrkodrti. Nový kolejový rošt budou tvořit nové betonové pražce a nové kolejnice. Na této stavbě bude v maximální míře využita firemní mechanizace, ať už to bude portálový pokladač kolejnic a pražců Donelli, nebo automatická strojní podbíječka Unimat 08-4×4/4S a stroj pro úpravu a doplňování štěrkového lože USP 2000 C2.

Ve stanici Kryry bude provedena rekonstrukce dvou výhybek a 1. a 3. staniční koleje délek 495, resp. 498 metrů. V rámci oprav ve stanici Kryry dojde také na rekonstrukci dvou nástupišť délek 150 metrů.

Trať vede v Rakovnické pahorkatině
Stejně jako u předchozího úseku, tak i zde budou stavbaři budovat četné gabionové zdi a ochranné ploty z vyzískaného materiálu
Během výluky dojde na snesení stávajících kolejí, k odtěžení lože na zemní pláň
Nejprve se musí vybudovat příjezdové cesty pro těžkou mechanizaci
  • Sdílejte článek s přáteli

    [addtoany]

  • Sledujte nás také na sítích
  • Volná pracovní místa
  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky
  • Archivy