Během podzimu jsme na hlavním nádraží v Nymburce zrekonstruovali tři nová nástupiště v souhrnné délce přes 1100 metrů.
S opravnými pracemi, které se kromě nástupišť týkaly také kolejí a výhybek, začali naši kolejáři v polovině září letošního roku. Během výluky, která trvala měsíc a půl stihli opravit čtyři krajní staniční koleje u výpravní budovy, zrekonstruovat tři nástupiště mezi těmito kolejemi, kompletně zrekonstruovat čtyři dřevěné výhybky a dalších jedenáct výhybek nově podbít. „Dvě staniční koleje v celkové délce asi 1500 metrů jsme kompletně vyměnili za nové. Zbylé dvě staniční koleje ve zhruba stejné délce jsme strojně vyčistili,“ upřesňuje rozsah prací hlavní stavbyvedoucí Václav Beneš. Podle něj byl celý projekt hlavně závod s časem, a to hlavně v souvislosti s rekonstrukcí nových nástupišť.
Původní nástupiště stavbaři nahradili modulárním systémem typu SUDOP, které se skládá z tvárnic Tischer, úložných bloků, výplňových desek a konzolových desek. „Celkem jsme takto instalovali 2x 392 metrů a jednou 320 metrů nástupišť. Na každé nástupiště jsme měli omezený čas, během kterého jsme museli řešit i nepředvídatelné vedení kabelových tras v prostoru nástupišť,“ vysvětluje komplikace během rekonstrukce Václav Beneš. Jen k dopravě modulů pro nová nástupiště bylo zapotřebí asi 50 kamionů.
V případě železniční stanice Nymburk se oprava týkala prostoru prvního nástupiště, které je blíže k výpravní budově.