Jednokolejná a první elektrifikovaná trať Bechyňka se dočkala dalšího primátu.
Provoz na trati začal 21. června 1903 a hned se jednalo o unikát. Jednalo se totiž o první elektrifikovanou trať v někdejším Rakousku-Uhersku. K jejímu vybudování významně přispěl průmyslník, vynálezce a technik František Křižík. Píše se rok 2024 a Bechyňka se stává první dráhou elektrifikovanou stejnosměrnou trakcí, kde jsou v obloucích s velmi malými poloměry použity ocelové pražce ve tvaru písmene ypsilon. Na čtyřiadvacetikilometrové trati tak bude možné zřídit bezstykovou kolej, což významně zvýší bezpečnost, komfort cestování, umožní nasazení moderních vlakových souprav a v neposlední řadě sníží náklady na údržbu. „Ypsilonky použijeme ve dvou úsecích trati, a to mezi Táborem a Horkami a v lesním úseku mezi Sudoměřicemi u Bechyně a Bechyní. Celkem se bude jednat přibližně o 950 metrů této kolejové konstrukce,“ říká hlavní stavbyvedoucí Miloslav Zikán ze závodu kolejových staveb. Správa železnic bude na tomto pilotním úseku sledovat, měřit a vyhodnocovat chování ocelového kolejového roštu ve vztahu k této trakční soustavě.
Na zbytku trati dochází v mezistaničních úsecích k lokální výměně kolejnic za nové a k nahrazování dřevěných a starých betonových pražců za nové betonové. Součástí prací je rekonstrukce tří železničních přejezdů a oprava vybraných trakčních podpěr.
Oprava trati je rozdělena do dvou etap. První etapa začala výlukou 30. dubna a skončila 14. května. Během této etapy došlo k opravě úseku z Bechyně do Malšic. Druhá etapa začala výlukou 21. května a potrvá do 14. června. Opraven bude úsek z Malšic do Tábora.
INFO