Obrazem: Rekonstrukce železničního viaduktu u Sepekova

Rekonstrukce historického mostu v km 21,510 trati Tábor-Písek je v plném proudu. Postup opravy si přijeli prohlédnout také studenti VOŠ stavební a SŠ stavební z Vysokého Mýta.

Exkurzi, které se zúčastnily přibližně dvě desítky studentů, uspořádala za naší asistence Správa železnic ve středu 4. října. Během jedné hodiny se studenti dozvěděli, jaký je postup prací při rekonstrukci této památky, která pochází z roku 1889. Studentům jsme ukázali původní zábradlí, které jsme již odstranili, kamenné římsy, očištěné kamenné zdivo, dále, jak provádíme spárování kamenného zdiva, vrtání otvorů pro injektáž či montáž lešení. Dalším bodem exkurze byl podrobný popis opravy horní části mostu.

Cílem první komplexní rekonstrukce mostu je především oprava izolací, odvodnění a celkové zpevnění nosné konstrukce pomocí injektáží. V rámci rekonstrukce bude most také rozšiřovat o pochozí lávky, které budou navázané na nové římsy. Součástí prací bude také kompletní obnova železničního svršku a úprava kabelových tras. Po rekonstrukci mostu bude na trati umožněn provoz vlaků s větším zatížením.

Téměř sto padesát metrů dlouhý historický železniční most přes údolí říčky Smutné na trati Tábor–Písek tvoří deset polokruhových kamenných kleneb, převádí trať. Výška mostu nad údolím dosahuje přibližně 20 metrů.

Hlavní práce na mostě naši stavbaři provádí ve výluce, která začala 11. září letošního roku a potrvá dva měsíce. Tím to však zdaleka nekončí. Stavbaře ještě čeká náročná sanace spodní kamenné stavby, která potrvá až do konce června příštího roku. Celkem bude opraveno deset polokruhových kleneb, devět pilířů a dvě opěry. K tomu je třeba přičíst ještě obnovu kamenných zádlažeb u mostních opěr.

  • Sdílejte článek s přáteli

    [addtoany]

  • Sledujte nás také na sítích
  • Volná pracovní místa
  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky
  • Archivy