Na trať Most–Litvínov se vrátily tramvaje

Rekonstrukce tramvajové trati mezi točnou v Záluží a terminálem v Litvínově je u konce.

Po více než dvou letech byl v úterý 2. května slavnostně obnoven tramvajový provoz mezi Mostem a Litvínovem v plném rozsahu. Symbolického přestřižení pásky se u areálu Hlubina zúčastnil vedle dalších hostů také primátor Mostu Marek Hrvol a starostka Litvínova Kamila Bláhová. Za naši společnost přijel uvést trať do provozu generální ředitel Jan Kokeš spolu s hlavním stavbyvedoucím Martinem Hůlkou a výrobním ředitelem Janem Chlupsou.

Původně měla rekonstrukce přibližně čtyřkilometrového úseku skončit o rok dříve, ale během prací naši stavbaři narazili na komplikace, se kterými původní projekt vůbec nepočítal. Zcela zásadní byla pro úpravu harmonogramu rekonstrukce soumostí u zastávky Petrochemie. Mosty převádějící tramvajovou trať přes silniční komunikaci a železniční trať do areálů litvínovské chemičky byly v tak špatném stavu, že je nebylo možné opravit. Po dohodě s investorem, Dopravním podnikem měst Mostu a Litvínova, bylo rozhodnuto o kompletní rekonstrukci obou mostů. Znamenalo to připravit projektovou dokumentaci, vyřídit stavební povolení a provést poměrně náročnou rekonstrukci. Vedle toho naši stavbaři během zemních prací narazili na inženýrské sítě, ale i štoly, o kterých nikdo nevěděl. U podchodu zastávka Petrochemie například objevili nebezpečnou kavernu. Skryté nástrahy se daly vyřešit bez zásadního dopadu na termín realizace, rekonstrukce soumostí však urychlit nešla, což mělo vliv na termín dokončení celé rekonstrukce trati. Další, přibližně dvouměsíční zdržení, vyvolal špatný stav kabelového vedení, které kvůli prodloužení termínu realizace celé stavby narušila vlhkost.

Rekonstrukce tramvajové trati mezi Zálužím a nádražím v Litvínově se ve své závěrečné fázi dotkla i do té doby provozované části mezi Mostem a Zálužím. Vzhledem k nutnosti zrealizovat práce v otočce Záluží byla nutná výluka v celé trase tramvajové trati mezi Mostem a Litvínovem. Tato velká výluka začala loni v září a skončila spolu se zprovozněním celé trati.

Naše stavbaře čeká ještě provést dokončovací práce, mezi které patří například zatravnění kolem trati.

  • Sdílejte článek s přáteli

    [addtoany]

  • Sledujte nás také na sítích
  • Volná pracovní místa
  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky
  • Archivy