Mezi Koterovem a hlavním nádražím v Plzni zase jezdí vlaky

Během pětatřicetidenní úplné výluky trati Mezi Koterovem a hlavním nádražím v Plzni se stavbařům podařilo zrealizovat vše, co bylo v plánu.

Nejnáročnější fázi celé 5. stavby modernizace železničního uzlu v Plzni mají stavbaři za sebou. Ve velmi krátkém čase od 2. července do 5. srpna museli především zřídit nový propustek pro dvě koleje, zdemolovat stávající jednokolejný most za stanicí Koterov směrem na Starý Plzenec, postavit místo něj mostní provizorium, zřídit lávku pro pěší, vložit nové předsunuté výhybky a zřídit nové staroplzeneckého zhlaví ve stanici Plzeň-Koterov. Kromě toho museli ještě dokončit nové skupiny kolejí a trolejové vedení.

Po staré koleji budou vlaky z Plzně do Starého Plzence jezdit přibližně do poloviny dubna příštího roku, pak bude provoz převeden na druhou kolej. Ve stejném termínu bude dokončeno také nástupiště u koleje číslo 2 v nové zastávce Plzeň-Slovany.

Hlavním cílem projektu je modernizace všech staveb a zařízení, zdvoukolejnění trati až ke Starému Plzenci a současně zvýšení traťové rychlosti v tomto úseku o celkové délce 3,849 km.

Společnost Chládek & Tintěra provádí zejména práce na železničním svršku a spodku v rámci celé stavby, dále vybuduje dvě nová nástupiště, zruší železniční přejezd (čímž zvýší bezpečnost provozu), vybuduje trakční vedení v traťovém úseku, opraví most v km 346,013 a v rámci celé stavby provede rozvody VN a NN a osvětlení železniční stanice Plzeň-Koterov, obou lávek i přístupových komunikací.

Metrostav čeká vybudovat či zrekonstruovat zejména zabezpečovací a sdělovací zařízení, lávky, most, propustky, zárubní zdi, potrubní vedení, pozemní komunikace, kabelovod a přípravit tunel pro křížení železniční trati a budoucí silnice I/20.

 

  • Sdílejte článek s přáteli

    [addtoany]

  • Sledujte nás také na sítích
  • Volná pracovní místa
  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky
  • Archivy