Čtrnáctikilometrový úsek jednokolejné trati bude mít z poloviny nové pražce a koleje. Výrazně se na tom podílí portálový pokladač pražců Donelli PTH 350, jehož součástí je i prozvedávač kolejí Mamut.
Hlavním důvodem výměny a úpravy kolejového roštu v traťovém úseku Brandýs nad Labem – Neratovice byly rozpadající se dřevěné pražce a závady na kolejnicích. Trať pochází z roku 1975. Stav svršku v některých úsecích byl natolik vážný, že tam byla trvale omezená rychlost. V místech, kde pražce a kolejnice vyhovovaly, tak byly špatné geometrické poměry koleje.
Parametry stavby jsou ideální pro nasazení portálového pokladače pražců, se kterým lze položit až kilometr kolejí za den. Úseky, kde se mění svršek, mají délku od 400 do 800 metrů. Celkem se jedná o přibližně sedm kilometrů. Na zbylých úsecích trati stavbaři zřizují bezstykovou kolej a upravují geometrickou polohu kolejí.