Demolice mostu v Novém Sedle dopadla na výbornou

Téměř padesátimetrový vlečkový most přes hlavní železniční trať rozebral těžkotonážní autojeřáb.

Převážná část stavebních prací v rámci „Peronizace železniční stanice Chodov“ je zatím soustředěna v sousedním Novém Sedle. Stěžejním stavebním objektem ve stanici byla demolice bývalého dvoupólového mostu vlečky přes železniční trať, jejíž nedostatečná podjezdná výška znemožňovala umístění normové sestavy trakčního vedení.

Most bývalé vlečky byl rozebrán po třetinách. Tomu však předcházely rozsáhlé přípravné práce, jako byla příprava ploch u opěr mostu pro umístění autojeřábu, vyčištění od vegetace nebo odstranění železniční svršku a izolací na mostě. Ve výluce pak stavbaři závodu mostních staveb podepřeli nosnou konstrukci mostu, pak rozřezali nosníky pomocí diamantového lana na dvanáct dílů, které postupně snesl autojeřáb. Ve výluce pak museli ještě zdemontovat skruže, vyčistit koleje a namontovat zpět trakci. Do konce roku zbourají ještě středový pilíř.

Ve stanici Chodov budou stavbaři až do konce stavební sezóny realizovat řadu přípravných prací. Stěžejní část projektu bude provedena v jarní výluce, která potrvá 116 dní.

  • Sdílejte článek s přáteli

    [addtoany]

  • Sledujte nás také na sítích
  • Volná pracovní místa
  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky
  • Archivy