Modernizaci dvanáctikilometrového úseku, který je součástí tzv. Pokrušnohorské magistrály, provedeme ve sdružení se společnostmi Elektrizace železnic Praha a Colas CZ.
Hlavním cílem projektu je rekonstrukce 12,1 km dlouhého traťového úseku, a to na rychlost až 160 km/h. „Kromě samotné obnovy trati provedeme také celkovou rekonstrukci stanice Kadaň-Prunéřov a zastávky Málkov. V rámci stavby dojde částečně i ke změně trakční soustavy ze stejnosměrné 3 kV na střídavou 25 kV, 50 Hz. Stavebně hotovo bychom měli mít na konci příštího roku,“ shrnuje stručně stavbu ředitel závodu kolejových staveb naší společnosti Martin Počta.
Stavba začíná před stanicí Chomutov, jejíž rekonstrukce není součástí této stavby. V úseku mezi stanicí Chomutov a odbočkou Dubina bude provedena kompletní obnova železničního svršku a spodku, instalace nového zabezpečovacího zařízení a výměna trolejového vedení.
Stejné práce se budou realizovat i v úseku odbočka Dubina – Kadaň-Prunéřov, jehož součástí je zastávka Málkov. Ta se posune do nové polohy, stávající přechod pro pěší nahradí nový nadchod. Pro přístup na nástupiště bude využito stávající lávky, která bude zrekonstruovaná.
Ve stanici Kadaň-Prunéřov dojde k rekonstrukci bez zásadních změn konfigurace. Současná ostrovní nástupiště čeká rekonstrukce, pro přístup na nástupiště bude vybudován podchod v nové poloze, včetně bezbariérového přístupu. Stávající podchod bude odstraněn.
Moderní technologické zařízení a odstranění jednotlivých úrovňových křížení přinese maximální bezpečnost železniční dopravy, nové koleje zajistí pohodlné cestování.
V rámci stavby dále dojde ke zrušení dvou železničních přejezdů. Stavební práce budou obsahovat také rekonstrukci tří mostů a 19 propustků.