Snášení mostních konstrukcí šlo nadmíru rychle

1.6. 2020 Redakce Ch&T 200x

V rámci sanace nestabilních náspů na trati Hájek–Dalovice dochází také k částečné rekonstrukci spodní stavby mostu přes místní komunikaci a potok a k náhradě ocelových nosných konstrukcí, které se nachází asi 18 metrů nad terénem.

Snášení ocelových konstrukcí vyžadovalo pečlivou přípravu, která skončila v pátek 29. května krátce po poledni samotnou realizací. Ke snesení byl povolán mobilní jeřáb o nosnosti 350 tun. „První konstrukce byla snesena asi v 15:00, druhá o hodinu později, takže kolem 16:30 bylo hotovo,“ komentuje průběh stavby zástupce vedoucího stavby Jakub Štěrba. V sobotu ráno byla zahájená demolice železobetonové klenby, se kterou si hydraulické nůžky poradily za tři hodiny. Následovala demolice první opěry, se kterou stavbaři skončili v neděli večer. Druhou opěru začali stavbaři demolovat hned v pondělí ráno. „Zítra nebo ve středu bude demolice u konce. Bylo to oproti plánu opravdu rychlé, nečekali jsme to,“ podotýká Jakub Štěrba.

Již příští týden začnou stavbaři stavět skruže pro betonáž nové nosné konstrukce, která ponese obě traťové koleje. Se samotnou betonáží klenby začnou v červenci. „Koncem září bychom měli mít most hotový pro pokládku koleje,“ dodává Jakub Štěrba. Dále se bude pokračovat na sanaci spodní stavby mostu, tedy opěry a křídla včetně spárování, injektáží.

Níže odkaz na reportáž z přípravy snášení mostních konstrukcí

  • Nejnovější aktuality
  • Sledujte náš Facebook
  • Rubriky
  • Archivy