Přesně před týdnem byl obnoven provoz na trati mezi Karlovými Vary a německým Johanngeorgenstadtem, konkrétně mezi Nejdkem a Potůčky.
Výluku na trati, které začala letos v dubnu, způsobila oprava dvoukilometrového traťového úseku mezi Perninkem a Horní Blatnou. Hlavní náplní opravy byla výměna železničního svršku za nové pražce a kolejnice s čištěním a dosypáním štěrkového lože. Zhruba polovina pražců je nyní, s ohledem na velké poloměry oblouků, z ocelových pražců ve tvaru písmene ypsilon a polovina z klasických betonových pražců.
Zásadní změny nastaly také v dotčených stanicích. V Perninku byla provedena kompletní rekonstrukce třetí staniční koleje, jejíž osovým posunem vznikl prostor pro nové šedesáti metrové ostrovní nástupiště, které je širší, než bylo stávající. Celková délka rekonstrukce třetí staniční koleje z nových pražců i kolejnic je asi 200 metrů. V Horní Blatné byla zcela odstraněna třetí staniční koleje v délce 260 metrů, což vyvolalo úpravy vjezdových a výjezdových výhybek. Na místě bývalé koleje vzniklo nové odvodnění. Kompletní rekonstrukce se dále dotkla přibližně 250 metrů dlouhé první staniční koleje a šedesátimetrového perónu.
V následujících dnech čeká naše stavbaře ze závodu kolejových staveb provést dokončovací práce, které však nebudou mít vliv na provoz trati. S omezením dopravy se počítá příští rok na jaře, kdy s odstupem proběhne během několika dní finální podbití kolejí, a celá oprava tím bude definitivně ukončena.
Rekonstrukce této části tratě navázala na loni dokončenou opravu přibližně osmikilometrového úseku trati mezi Novými Hamry a Perninkem.