Sanace nestabilních náspů na trati u Dalovic

Společnosti Chládek & Tintěra, STRIX Chomutov a H-PRO GEO se staly zhotoviteli technicky náročné rekonstrukce železničního náspu a navazujícího zářezu poblíž obce Dalovice na Karlovarsku.

Získání zakázky je pro společnosti úspěchem a výzvou. Pro realizaci zakázky Správa železniční dopravní cesty totiž využila tzv. Žlutou knihu FIDIC, tedy vzorovou smlouvu pro design & build projekty připravené Mezinárodní federací konzultačních inženýrů. „Pro nás to například znamená, že se budeme podílet již na projektové dokumentaci. Stavbě bude také předcházet inženýrsko-geologický průzkum. I v této souvislosti zvolíme optimální technické řešení realizace díla, odpovídající zadávací dokumentaci,“ říká obchodní ředitel společnosti Chládek & Tintěra Pavel Stoulil.

Hlavním cílem stavby je upravit nevyhovující stav na železniční trati Chomutov–Cheb, a to v úseku žkm 181,400–182,200 a zabezpečit stabilitu násypového zemního tělesa a mostní konstrukce v žkm 181,570. „Nová výluka na této trati začne v květnu tohoto roku a potrvá pět měsíců,“ upřesnil Vladimír Omelka, ředitel Regionálního obchodního centra Českých drah v Karlových Varech. Specialisté by za tu dobu měli zcela zamezit podobným problémům, které železnici potkaly v dubnu loňského roku.

Ke zhoršení stavu železničního tělesa v předmětném úseku dochází v souvislosti s nepříznivými geotechnickými podmínkami a způsobem výstavby železničního tělesa při vzniku a pozdějším rozšiřování trati. Postupně dochází k projevům nestability a k poruchám geometrických parametrů koleje.

Sesuv tratě 140 u Dalovic v roce 2018
Po opravě byl 6. srpna 2018 obnoven provoz osobních vlaků na trati mezi Dalovicemi a Hájkem na Karlovarsku, která se sesunula v polovině dubna 2018. | foto: ČTK
  • Sdílejte článek s přáteli

    [addtoany]

  • Sledujte nás také na sítích
  • Volná pracovní místa
  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky
  • Archivy