Projektový tým Martina Počty v polovině loňského prosince uvedl do zkušebního provozu celou lichou skupinu kolejiště v Řetenicích, a to včetně nových nástupišť a výtahů na lávku.
Během zimní technologické přestávky stavaři připravují stavební úpravy ve výpravní budově v Teplicích a kabelizaci a úpravy v kolejišti ve stanici Teplice v Čechách. Tyto práce se budou realizovat od února. „Dále intenzivně plánujeme poslední stavební postupy ve stanici Řetenice, které budou probíhat od května, včetně postupné aktivace nového zabezpečovacího a sdělovacího zařízení,“ říká ředitel stavby Martin Počta. Projektový tým plní harmonogram hlavních prací, který je průběžně upravován dle přidělených kolejových výluk v koordinaci s dalšími stavbami na rameni Ústí nad Labem – Bílina.
Zimní přestávka bude pro stavbaře velmi krátká. Již v únoru začnou práce ve stanici Teplice v Čechách, od května do srpna budou výluky pro stavební dokončení stanice Řetenice.
Výsledkem celkové rekonstrukce kolejiště bude zvýšení traťové rychlosti z dnešních 80 km/h na 120 km/h. V rámci stavby se nahrazují stávající úrovňová nástupiště mimoúrovňovými. Nové ostrovní se dvěma nástupními hranami dlouhými 120 metrů doplní ještě vnější nástupiště s délkou 50 metrů u výpravní budovy, které budou využívat cestující jedoucí směrem na Úpořiny. Příchod k vlakům bude po stávající lávce, k současnému schodišti k výpravní budově přibylo další na ostrovní nástupiště. Bezbariérový přístup umožňují dva nové výtahy.
Stavaři kromě rekonstrukce železničního spodku a svršku v celém staničním úseku, který je od teplického k oldřichovskému zhlaví dlouhý asi 1150 metrů, již dokončili také rekonstrukci spodku a svršku navazující trati do Oldřichova u Duchcova. Celkem se jedná o dalších asi 1250 metrů.