Zkraje března začala první velká výluka, během které bude zrekonstruována první traťová kolej mezi stanicemi a stanice Přibyslav.
V letošním roce čeká projektový tým pod vedením Milana Topola komplexní rekonstrukce první traťové koleje v šest kilometrů dlouhém mezistaničním úseku a celková rekonstrukce stanice Přibyslav.
První velká výluka na trati začala 1. března a skončí v polovině listopadu, kdy bude uvedena do provozu zrekonstruovaná první traťová kolej. Do konce listopadu je naplánováno také dokončení rekonstrukce stanice Přibyslav, kde vzniknou kvůli redukci kolejí dvě nová ostrovní nástupiště délky 250 u hlavních kolejí. Součástí prací ve stanici je i rekonstrukce stávajícího podchodu, který propojí výpravní budovu s oběma novými nástupišti. Cestující budou moci nově využít také tří výtahů. Posledním krokem letošní stavební sezóny, který umožní kompletní zprovoznění stanice a první traťové koleje, bude vložení nové výhybky na Žďárském zhlaví stanice Přibyslav.
Součástí rekonstrukce kolejí na celém devítikilometrovém úseku mezi Přibyslaví (včetně) a Pohledem (včetně) je také oprava téměř třiceti mostních objektů, z nichž osm je přímo ve stanici Přibyslav. „V celém mezistaničním úseku jsme měli v polovině května snesen kolejový svršek u první traťové koleje a práce jsme zaměřili především na rekonstrukci mostních objektů pod snesenou kolejí. Největší koncentrace prací je ve stanici Přibyslav, kde v první etapě rekonstruujeme lichou skupinu kolejí a stavíme ostrovní nástupiště spolu s výtahovou šachtou. Od srpna začneme se sudou skupinou kolejí,“ rekapituluje postup prací zástupce vedoucího projektu Jakub Vysoký. Stavební činnost je dále soustředěna do zastávek Přibyslav a Stříbrné Hory, kde vznikají nová vnější nástupiště. Podél celé trati dochází k osazování nových stožárů pro vedení trakce.
Dalším milníkem letošního roku bude polovina června, kdy začne zřizování nového štěrkového lože. Nejprve ve stanici Přibyslav pro lichou skupinu kolejí, následně pak pod rekonstruovanou první traťovou kolej. „Navážení štěrku budeme provádět vagóny, a to výhradně v nočních hodinách, kdy budeme mít přidělené krátké výluky i na nyní provozované koleji. Stejně tak to bude později s navážením nových pražců a kolejnic,“ podotýká Jakub Vysoký. Na stavbě bude využita většina vlastního strojního vybavení.
Po zimní přestávce, v březnu příštího začne rekonstrukce druhé traťové koleje a stanice Pohled, kde jsou momentálně dvě ostrovní nástupiště a jedno vnější. Nahradí je jedno nové ostrovní s délkou nástupních hran 140 metrů. Hlavní stavební práce by měly na projektu skončit v závěru příštího roku.