Rekonstrukce trati mezi Bohušovicemi a Lovosicemi je v polovině

5.9. 20251x

Výluka první traťové koleje v rámci tříkilometrové rekonstrukce dvoukolejné koridorové trati začala 21. srpna a potrvá pětaosmdesát dní, tedy stejně dlouho, jako trvala výluka při opravě druhé traťové koleje.

Závod kolejových staveb se na celém projektu podílí jako subdodavatel rekonstrukce železničního svršku obou kolejí. Výluky na obou kolejích začínají vždy demontáží kolejového svršku směrem od Lovosic do Bohušovic. Následuje odtěžení štěrkového lože a demontáž železničních přejezdů. Rekonstrukci železničního spodku následně provádějí společnosti Eurovia a GJW. Naši kolejáři pak pokládají nový železniční svršek. V případě rekonstrukce železničního svršku dochází ke kompletní výměně pražců a kolejnic. V původním záměru projektu se počítalo s tím, že se u stávajících betonových pražců vymění jen upevňovadla včetně pryžových podložek a vrtulí. „Na začátku listopadu skončí výluka na trati. S kompletním dokončením díla ale počítáme na jaře příštího roku, kdy provedeme finální propracování železničního svršku a broušení kolejnic,“ říká k projektu specialista na železniční svršek Jiří Kneifl.

V rámci sanace železničního spodku dochází ke zvednutí tělesa dráhy až o 70 cm, zejména v místech kolem Nových Kopist, kde byla trať během velkých povodní zaplavena. Z tohoto důvodu je zcela uzavřen železniční přejezd v Nových Kopistech, a to po celou dobu rekonstrukce trati. „Ze stavebního hlediska je to poměrně komplikovaný proces, protože zvedáme těleso trati pod každou kolejí zvlášť. Znamená to budovat dočasné pažení mezi rekonstruovanou a provozovanou kolejí,“ vysvětluje Jiří Kneifl. Na rekonstruovaném úseku trati mezi Bohušovickým a Lovosickým zhlavím se nacházejí železniční zastávky Nové Kopisty a Lukavec, kde se provádí rekonstrukce stávajících nástupišť.

Sanace trati v předmětném úseku zajistí spolehlivost provozu a zvýší kapacitu dráhy na vytíženém koridoru.

 

  • Sledujte nás také na sítích
  • Volná pracovní místa
  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky
  • Archivy