Rekonstrukce propustků na Posázavském pacifiku

Tři vysloužilé kamenné propustky na čtyřiadvacetikilometrové trati Dobříš-Vrané nad Vltavou nahradily železobetonové tvarovky.

Jednokolejná trať 210 Praha – Vrané nad Vltavou – Čerčany byla v úseku mezi Dobříší a Vraným 14 dní mimo provoz. Důvodem výluky, která trvala od 30. 9. do 14. 10. 2016, byla kompletní rekonstrukce tří propustků. „V místech propustků jsme trať rozebrali a odbourali staré kamenné propustky. Na jejich místo jsme sesadili železobetonové patkové roury o průměru 80 centimetrů,“ zdůvodňuje potřebu výluk hlavní stavbyvedoucí Karel Mikas ze závodu mostních staveb.
Ačkoliv výluka skončila v polovině října tohoto roku, stavbaři ještě další měsíc dokončovali zádlažby nebo římsy kolem nových propustků.
Hlavním důvodem, proč si lokálka číslo 210 vysloužila název Posázavský pacifik, je díky jejímu zasazení do okolní krajiny. Již název napovídá, že se trať vine převážně kolem řeky Sázavy. Od té se trať vzdaluje nejen do šířky, ale i do výšky a v některých místech vede až 40 metrů nad řekou. Tyto úseky patří mezi nejkrásnější na celé trati, ale zároveň byly stavebně nejobtížnější. Vedení tratě po úbočí sázavského kaňonu si vyžádalo množství umělých staveb, ať již mostů, propustků, náspů a zářezů, ale hlavně tunelů.
  • Sdílejte článek s přáteli

    [addtoany]

  • Sledujte nás také na sítích
  • Volná pracovní místa
  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky
  • Archivy