Ve čtvrtek 16. června 2016 byly v pražské Betlémské kapli slavnostně předány tituly a další ocenění v rámci 13. ročníku celostátní soutěže Dopravní stavba/technologie/inovace roku 2015.
Železniční most v km 38,816 převáděl trať přes Labe a přilehlou inundaci ocelovou nýtovanou konstrukcí o sedmi polích. V rámci rekonstrukce byla postupně odstraněna stávající ocelové konstrukce o celkové délce 336 metrů, byly zesíleny pilíře v řece předepnutými tyčemi, byla zvýšena únosnost podloží pilířů tryskovou injektáží, na pilířích byly zhotoveny nové železobetonové úložné prahy, na které byla osazena nové ocelové konstrukce a následně nový železniční svršek s průběžným kolejovým ložem. Kompletní rekonstrukce proběhla v rámci výluky železničního provozu v trvání tří měsíců.
Společnost Chládek & Tintěra se na rekonstrukci mostu podílela především realizací železničního svršku.
Hlavním důvodem rekonstrukce tříkilometrového úseku jednokolejné železniční trati mezi Lovosicemi a Žalhosticemi, ve kterém trať přechází Labe, byl nevyhovující stav celkem devíti mostů, včetně největšího sedmipolového mostu přes řeku. Souběžně s rekonstrukcí všech mostů provedl závod kolejových staveb společnosti Chládek & Tintěra demontáž a následnou výměnu kolejnic a pražců v celém úseku. Součástí projektu byla také sanace dvou úseků trati.
Stavba: Rekonstrukce mostu v km 38,816 trati Lovosice – Česká Lípa
Přihlašovatel: SMP CZ, a.s.
Dodavatel: Společnost most Lovosice – Česká Lípa (SMP CZ, a.s. – vedoucí, Chládek a Tintěra, a.s., HABAU CZ s.r.o., Bilfinger MCE Slaný s.r.o.
Projektant: TOP CON SERVIS s.r.o.
Investor: Správa železniční dopravní cesty, s.o.
Video z galaveřera v Betlémské kapli lze shlédnout zde