Po loni dokončené opravě přibližně osmikilometrového úseku trati mezi Novými Hamry a Perninkem nyní naši kolejáři opravují více než dvoukilometrový úsek z Perninku do Horní Blatné.
Hlavní náplní opravy je výměna železničního svršku za nové pražce a kolejnice a s tím čištění a dosypání štěrkového lože. Zhruba z poloviny půjde s ohledem na velké poloměry oblouků o ocelové pražce ve tvaru písmene ypsilon a z poloviny o klasické betonové pražce. Přibližně na tři sta metrech trati bude nutné provést také sanaci železničního spodku. V rámci rekonstrukce trati bude provedena obnova odvodnění a trativodů zpevněnými a nezpevněnými příkopy a oprava propustku. Součástí oprav dalšího úseku trati mezi Karlovými Vary a německým Johanngeorgenstadtem jsou i rekonstrukce stanic Pernink a Horní Blatná.
Ve stanici Pernink bude provedena kompletní rekonstrukce třetí staniční koleje a jejím osovým posunem vznikne prostor pro nové šedesátimetrové ostrovní nástupiště, které bude širší, než bylo stávající. Posun koleje bude znamenat poměrně rozsáhlé bourací práce, protože se v místech posunu nachází skalní podloží, které budeme muset odstranit. Rekonstruovat se bude celkem asi 200 metrů třetí staniční koleje. Kolej bude z nových pražců i kolejnic.
Úpravy čekají také stanici Horní Blatná, kde bude odstraněna třetí staniční kolej v délce 260 metrů, a tím dojde k úpravám vjezdových a výjezdových výhybek. Na místě bývalé koleje vznikne nové odvodnění. Kompletní rekonstrukce se dotkne 250 metrů dlouhé první staniční koleje a šedesátimetrového perónu.
Vzhledem k horskému profilu trati si kolejáři musí vystačit s omezenou strojní technikou, zejména s dvoucestnými bagry. Ke snášení svršku naši stavbaři využili pokladač kolejových polí, ale ke zřízení štěrkového lože a k pokládce nových pražců a kolejnic si musí vystačit s bagry. V závěru se počítá s nasazením dvou automatických strojních podbíječek. První vlaky by se po zrekonstruovaném úseku trati měly projet kolem poloviny července letošního roku.