Během listopadu naši kolejáři provedli souvislou výměnu kolejnic a pražců mezi stanicemi Zlatá Koruna – Český Krumlov – Kájov.
Oprava mezistaničních úseků na jednokolejné trati České Budějovice – Volary měřila 2352 metrů. Hlavním důvodem výměny starých kolejnic a pražců za nové byla špatná držebnost a stáří upevňovadel a vyžilé pražce v malých poloměrech oblouků. Hlavní stavební práce provedli kolejáři ve výluce, která začala 1. listopadu a skončila 30. listopadu. „Kvůli nepřízni počasí se tam ale budeme muset vrátit ještě v dubnu příštího roku a zřídit bezstykovou kolej. To nebylo s ohledem na technologii svařování kolejnic během listopadu možné,“ říká k projektu stavbyvedoucí Slávek Mai ze závodu kolejových staveb. Kolejáři na stavbě využili naší nejmodernější techniku, jako je strojní podbíječka nebo stroj pro úpravu a doplňování štěrkového lože.
Oprava se dotkla také pěti železničních přejezdů, kde došlo k výměně středových panelů za pryžové panely Rosehill. „Ve stanici Přísečná jsme navíc museli zdemontovat nástupištní desky a po provedeném strojním čištění je opět namontovat,“ podotýká Slávek Mai. Kromě výměny kolejnic a pražců naši mostaři opravili také mostek v jenom z úseků, a to otryskáním ocelové konstrukce a výměnou mostnic.