Oprava opěrných zdí na trati Straškov–Roudnice

Celkem 400 metrů opěrných zdí podél jednokolejné trati opraví do začátku října závod mostních a inženýrských staveb.

Postupná degradace zdí z lomového kamene představuje vážný problém při provozu na trati, která v okolí zastávky Roudnice-město vede v hlubokém zářezu. Oboustranné zdi v délce asi 2x 200 metrů drží svahy nad tratí. Postupně se však vyvalují do tělesa dráhy „Stavbaři závodu mostních a inženýrských staveb proto nejméně 50 % zdí kompletně přezdí. Zbylou část budou repasovat. Jestli to nakonec nebude jinak se uvidí v dalších dnech. Technický stav zdí je totiž v horším stavu, než se čekalo. Při snaze přezdít určitou část se totiž vyvalují i části, které byly určené pouze k opravě, tedy očištění a přespárování. Na vině je hlavně již nesoudržné pojivo a poměrně nevhodný kámen, který současnou zeď tvoří. K opravě stavbaři používají mnohem větší lomový kámen než ten, který byl použit při výstavbě zdi.

Součástí opravy je také realizace nových říms v souhrnné délce kolem 400 metrů. Kromě rekonstrukce opěrných zdí čeká stavbaře také zřízení odvodnění podél trati, a to od mostu, který přes trať převádí silnici z Roudnice směrem na Mělník.

Lokální přezdívání
Trať vede u zastávky Roudnice-město v zářezu
Často se vyvalí i část zdi určená jen k sanaci
Od mostu, který převádí silnici přes železniční trať bude provedeno nové odvodnění
  • Sdílejte článek s přáteli

    [addtoany]

  • Sledujte nás také na sítích
  • Volná pracovní místa
  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky
  • Archivy