Na konci listopadu loňského roku skončila poslední velká výluka na rekonstruovaném úseku havlíčkobrodské trati mezi Tišnovem a Křižanovem.
Cestující tak mohou naplno využívat novou zastávku Vlkov-Osová, kterou společnosti Chládek & Tintěra a Elektrizace železnic Praha zcela nově vybudovaly blíže k zástavbám obcí Vlkov a Osová. Současně se zrekonstruovanou stanicí Vlkov u Tišnova byl obnoven provoz také na navazujícím úseku směrem do Křižanova.
Výstavba nových, 140 metrů dlouhých, nástupišť vyvolala mírné napřímení trati. S tím souvisela přestavba mostu přes silnici u průmyslového areálu. Kromě přemístění nástupišť byla součástí projektu také kompletní rekonstrukce železničního spodku a svršku dopravních a vybraných manipulačních kolejí. Jejich celková délka dosahuje šesti kilometrů. Úpravy kolejí si vyžádaly vložení pětadvaceti nových výhybek. Koleje v původní stanici jsou totiž prodloužené na maximální možnou délku, aby v ní mohly bezpečně zastavovat 740 metrů dlouhé nákladní vlaky.
Další náročnou částí stavby byla realizace náspů a opěrných zdí pro šikmé bezbariérové chodníky, které vedou na nová nástupiště. V rámci projektu byl dále opraven další most přes komunikaci a tři propustky.
V únoru a březnu tohoto roku je plánována aktivace definitivních technologií do nové technologické budovy a ukončení provozu všech provizorních opatření.