Obrazem: Rekonstrukce železničního viaduktu u Sepekova

7.3. 202488x

Po zimní přestávce pokračujeme v rekonstrukci téměř sto padesát metrů dlouhého historického železničního mostu z roku 1889.

Most, který tvoří deset polokruhových kamenných kleneb, převádí trať přes údolí říčky Smutné. Výška mostu nad údolím dosahuje přibližně 20 metrů. Cílem první komplexní rekonstrukce mostu je především oprava izolací, odvodnění a celkové zpevnění nosné konstrukce pomocí injektáží. V rámci rekonstrukce most také rozšiřujeme o pochozí lávky, které budou navázané na nové římsy. Součástí prací je kompletní obnova železničního svršku a úprava kabelových tras. Po rekonstrukci mostu bude na trati umožněn provoz vlaků s větším zatížením. Hlavní práce na mostě jsme provedli ve výluce, která začala 11. září 2023 a trvala dva měsíce. Nyní nás ještě čeká náročná sanace spodní kamenné stavby, která potrvá až do konce června tohoto roku. Celkem bude opraveno deset polokruhových kleneb, devět pilířů a dvě opěry. K tomu je třeba přičíst ještě obnovu kamenných zádlažeb u mostních opěr.

  • Sledujte nás také na sítích
  • Volná pracovní místa
  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky
  • Archivy