Nový násep pod tratí ve stanici Karlovy Vary je téměř hotový

12.8. 2025370x

Kompletní přebudování železničního náspu v místech chebského zhlaví karlovarského horního nádraží zajistí jeho dlouhou stabilitu.

Druhá etapa sanace nestabilního náspu spočívá v kompletním odtěžení původního železničního náspu pod lichou skupinou kolejí v délce asi 150 metrů až na základovou spáru, vybudování nového náspu vyztuženého štěrkodrtí, který je doplněný modulárním stavebním systémem Green Terramesh, a zřízení nového systému odvodnění s napojením do šachet.

Zásadním požadavkem realizace projektu je zachování jednokolejného provozu vlaků po celou dobu stavebních prací. Nyní vlaky využívají druhou kolej, po které jezdí se sníženou rychlostí na 10 km/h. „S ohledem na zachování provozu jsme nejprve museli zajistit železniční spodek pod druhou kolejí, a to vybudováním stěny ze stříkaného betonu, která je přichycena pomocí zemních kotev a injektáží do stávajícího tělesa. Teprve poté jsme mohli přistoupit k definitivnímu odtěžování tělesa a následnému budování nového náspu,“ vysvětluje postup prací hlavní stavbyvedoucí Petr Novák se závodu mostních a inženýrských staveb. S budováním nového náspu souvisí také realizace nových pochozích žlabů pro umístění široké škály překládaných kabelů.

Přibližně do poloviny srpna budou stavbaři provádět dosypání náspu. Pak je vystřídají naši kolejáři a elektrikáři, kteří začnou s budováním železničního svršku včetně pokládky výhybek a s budováním trakce nad lichou skupinou kolejí. „Na začátku října začneme s rekonstrukcí železničního spodku a svršku pod druhou, nyní provozovanou, kolejí,“ podotýká Petr Novák. V rámci celého projektu se již nebude jednat o tak výrazný zásah do tělesa železničního spodku. Provedena bude pouze rekonstrukce do hloubky přibližně jednoho metru a rekonstrukce odvodnění. Vše musí být hotové do konce letošního roku.

Výrazné omezení na páteřní trati Chomutov–Cheb způsobil pohyb podloží pod železniční tratí. Zhoršování stavu náspu odhalila měření v polovině roku 2023. Správa železnic na nastalou situaci okamžitě zareagovala vyloučením jedné koleje z provozu, snížením rychlosti projíždějících vlaků po jedné koleji a vypsáním zakázky na sanaci náspu ve dvou etapách. Během první etapy sanace svahu, která začala v říjnu 2023 a skončila loni v dubnu, tým Petra Nováka provedl opatření, která brání dalšímu pronikání podzemních vod do tělesa náspu a do přímého podloží.

  • Sledujte nás také na sítích
  • Volná pracovní místa
  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky
  • Archivy