Nová lávka přes Jizeru propojila cyklostezky

V úterý 23. května odpoledne jsme v Mladé Boleslavi slavnostně zprovoznili nové přemostění Jizery s navazující cyklostezkou.

Realizace celého projektu zabrala projektovému týmu Martina Chmelaře ze závodu mostních a inženýrských staveb přibližně jeden rok. Časově i technicky nejnáročnější bylo přibližně stometrové přemostění řeky, které kopíruje stávající železniční most. Dvoupolová lávka, kterou navrhl architekt Josef Pleskot, je tvořena dvěma hlavními příhradovými nosníky s obloukovým horním i spodním pasem a spodními mostovkami. Pruty mezi hlavními nosníky mají síťové uspořádání. Lávka má ocelovou mostovku s přímopochozí hydroizolací a protiskluzovým povrchem. Spodní železobetonovou stavbu tvoří dvě opěry a pilíř. Založení hlavních částí je hlubinné na vrtaných železobetonových pilotách, které jsou vetknuty do skalního podloží.

Vedle nového přemostění, jež propojuje cyklotrasy z Krásné louky a na druhém břehu řeky, byla součástí projektu také výstavba přibližně 1500 metrů dlouhé cyklostezky podél Jizery, která se na obou koncích napojuje na stávající zpevněné a nezpevněné komunikace.

Nová nábřežní cyklostezka byla slavnostně otevřena za účasti představitelů města, poskytovatele dotace z evropských fondů, zástupců vedení Škody Auto, Středočeského kraje a dalších hostů. „Jsem moc rád, že se povedl další z řady projektů, které byly realizované díky společné investici a spolupráci mezi městem a automobilkou Škoda Auto. Srdečné díky všem, kdo se na této investici podíleli a těším se na další společné projekty,“ řekl během proslovů primátor Mladé Boleslavi Raduan Nwelati, který lokalitě s novou tváří popřál, aby sloužila obyvatelům Mladé Boleslavi, zaměstnancům automobilky i návštěvníkům města. Mezi významnými hosty byli také zástupci firmy Škoda Auto, která se na realizaci finančně podílela. „Mám radost, že firma Škoda Auto stála společně s Mladou Boleslaví u vzniku tohoto nádherného mostu. Děkuji i architektu Josefu Pleskotovi za dílo, které skvěle propojuje nejen dva břehy řeky Jizery, ale i automobilku a město, a také zaměstnance naší společnosti a obyvatele Mladé Boleslavi,“ uvedl předseda představenstva Škoda Auto Klaus Zellmer. Ke slovu se dostal také architekt Josef Pleskot, který mimo jiné poděkoval naší společnosti za bezvadnou spolupráci při realizaci tohoto technicky poměrně náročného díla.

Po symbolickém přestřižení pásky si cyklostezku i lávku ihned vyzkoušela řada zájemců na kolech i bez nich.

 

  • Sdílejte článek s přáteli

    [addtoany]

  • Sledujte nás také na sítích
  • Volná pracovní místa
  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky
  • Archivy