Před zahájením hlavní fáze prací na začátku března příštího roku využíváme čas k realizaci objektů, které nevyžadují výraznější zásah do provozu na trati.
Stěžejními pracemi jsou v těchto dnech zejména betonáže základů pro nové stožáry trakčního vedení podél celého více než dvanáctikilometrového úseku a výstavba technologických objektů. „Dva objekty, které budou sloužit zejména pro silnoproudé a slaboproudé rozvody, včetně jejich technologií, zakládáme přímo ve stanici Prunéřov a jeden technologický domek již máme částečně postavený v odbočce Dubina,“ říká ředitel stavby Pavel Kouba. Na některých částech trasy jsou již osazeny nové stožáry trakčního vedení.
Zásadním objektem, který je nutné začít realizovat v předstihu, je nové přemostění trati mezi Málkovem a Prunéřovem, které nahradí rušený železniční přejezd. Základy nového mostního objektu, který vzniká hned vedle stávajícího přejezdu jsou již patrné.
Hlavním cílem projektu je rekonstrukce 12,1 km dlouhého traťového úseku, a to na rychlost až 160 km/h. Kromě samotné obnovy trati provedeme také celkovou rekonstrukci stanice Kadaň-Prunéřov a zastávky Málkov. V rámci stavby dojde částečně i ke změně trakční soustavy ze stejnosměrné 3 kV na střídavou 25 kV, 50 Hz. „Přípravné práce jsme již zahájili, první denní výluky začaly 1. září. Hlavní stavební postupy máme naplánované od začátku března příštího roku a stavebně bychom měli mít hotovo na konci příštího roku,“ shrnuje stručně stavbu ředitel závodu kolejových staveb naší společnosti Martin Počta. Modernizaci dvanáctikilometrového úseku, který je součástí tzv. Podkrušnohorské magistrály, provádíme ve sdružení se společnostmi Elektrizace železnic Praha a Colas CZ.
Stavba začíná před stanicí Chomutov, jejíž rekonstrukce není součástí. V úseku mezi stanicí Chomutov a odbočkou Dubina bude provedena kompletní obnova železničního svršku a spodku, instalace nového zabezpečovacího zařízení a výměna trakčního vedení.
Stejné práce se budou realizovat i v úseku odbočka Dubina – Kadaň-Prunéřov, jehož součástí je zastávka Málkov. Ta se posune do nové polohy, blíže k obci Zelená. Pro přístup na nástupiště bude využito stávající lávky, která bude postupně snesena a vystavěna nová.
Ve stanici Kadaň-Prunéřov dojde k rekonstrukci bez zásadních změn konfigurace kolejiště. Současná ostrovní nástupiště čeká rekonstrukce, pro přístup na nástupiště bude vybudován podchod v nové poloze včetně bezbariérového přístupu. Stávající podchod bude odstraněn.