Železniční stanice v Kořenově se včera stala svědkem oficiálního ukončení opravy unikátní ozubnicové trati, která na necelých sedmi kilometrech překonává 235 metrů výškového rozdílu a je tak nejstrmější tratí na našem území.
Provoz na trati byl pro historické ozubnicové lokomotivy řady T 426.0, přezdívané Rakušanky, obnoven po dvouleté nucené přestávce již v sobotu 1. listopadu, přičemž rekonstrukce unikátního ozubnicového systému trvala půl roku. Její kompletní rekonstrukce se týkala železničního svršku včetně odvodnění, úprav v dopravnách Desná a Dolní Polubný, oprav třinácti mostních objektů a sanace skalních svahů a ostění všech čtyř tunelů na trase v souhrnné délce asi 1500 metrů.
Práce zahrnovaly také opravu nástupišť na nádražích Desná, Dolní Polubný a Kořenov zastávka. „Cestující díky tomu získali pohodlnější nástup do vlaků. Dalším přínosem je svaření kolejnic do takzvané bezstykové koleje, která umožňuje klidnější jízdu,“ řekl v rámci slavnostního ukončení stavby, které se uskutečnilo 6. listopadu na nádraží v Kořenově generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Na jeho slova navázal také generální ředitel naší společnosti Emil Filip, který dílo z pohledu hlavního zhotovitele charakterizoval jako velmi náročné a raritní, ale zároveň nesmírně prestižní. „Podle mě se jedná o senzaci, protože po třiašedesáti letech došlo k opravě, při které byly využity prvky moderního provozu a zároveň zachován historizující charakter,“ nechal se během slavnostního aktu slyšet hejtman Libereckého kraje Martin Půta.