V pondělí 26. května začala pětaosmdesátidenní výluka druhé traťové koleje v rámci tříkilometrové rekonstrukce dvoukolejné koridorové trati.
Závod kolejových staveb se na celém projektu podílí jako subdodavatel rekonstrukce železničního svršku obou kolejí. Výluka začala demontáží kolejového svršku směrem od Lovosic do Bohušovic. Následovat bude odtěžení štěrkového lože a demontáž železničních přejezdů v Lukavci a Nových Kopistech. „Na naši práci budou navazovat společnosti Eurovia a GJW, které provedou rekonstrukci železničního spodku. Nás pak čeká položení nového svršku,“ říká k projektu specialista na železniční svršek Jiří Kneifl. V případě rekonstrukce železničního svršku dojde ke kompletní výměně pražců a kolejnic. V původním záměru projektu se počítalo s tím, že se u stávajících betonových pražců vymění jen upevňovadla včetně pryžových podložek a vrtulí.
Na rekonstrukci trati pod druhou kolejí mají stavbaři 85 dní, pak plynule začne rekonstrukce první traťové koleje, která potrvá shodnou dobu. S kompletním dokončením díla se počítá na jaře příštího roku, kdy bude provedeno finální propracování železničního svršku.
V rámci sanace železničního spodku bude realizováno zvednutí tělesa až o 70 cm, zejména v místech kolem Nových Kopist, kde byla trať během velkých povodní zaplavena. „Ze stavebního hlediska to bude komplikovaný proces, protože bude nutné zvedat těleso pod každou kolejí zvlášť. Znamená to vybudovat dočasné pažení mezi rekonstruovanou a provozovanou kolejí,“ vysvětluje Jiří Kneifl. Na rekonstruovaném úseku trati mezi Bohušovickým a Lovosickým zhlavím se nacházejí železniční zastávky Nové Kopisty a Lukavec, kde bude provedena rekonstrukce stávajících nástupišť.