Kolejové úpravy ve stanici Žďár nad Sázavou

Středisko elektrostaveb se podílí na rekonstrukci stanice a tratě, a to zejména pracemi na trakčním vedení.

Rekonstrukce stanici vyvolal nevyhovující stav železničního svršku a spodku v oblasti výhybek v hlavních kolejích stanice Žďár nad Sázavou a navazujícího oblouku ve směru Sázava u Žďáru. Jedná se o rekonstrukci části dvoukolejné železniční trati Brno – Havlíčkův Brod – Kolín. Zhotovitelem je Společnost Žďár nad Sázavou – složená z firem Chládek & Tintěra, Pardubice a.s. (vedoucí společník), Chládek & Tintěra Havlíčkův Brod, a.s. (společník), Chládek & Tintěra, a.s. (společník) a Firesta-Fišer, rekonstrukce, stavby a.s. (společník).

Za litoměřickou společnost Chládek & Tintěra se projektu účastní středisko elektrostaveb. Celkem realizuje šest stavebních objektů, z nichž je nejvýznamnější rekonstrukce trakčního vedení v rozsahu kolejových úprav. Původní trakční vedení z roku 1967 bude v rozsahu stavby kompletně demontováno, a to včetně starých základů pro trakční podpěry. Zároveň středisko buduje 48 nových základů pro trakční podpěry. Ve výsledku stavbaře čeká sestavit šest nových bránových dvojic, osadit nové konzoly a natáhnout nový trolejový drát a nosná lana. Na dvou nových trakčních podpěrách vznikne nový napájecí portál ze čtyř odpojovačů – tři budou ovládány pomocí motorových pohonů a jeden manuálně.

Středisko eletrostaveb začalo s pracemi v polovině letošního února. Termín dokončení je na začátku prosince tohoto roku. Práce na novém trakčním vedení jsou koordinovány s rekonstrukcí železničního spodku a svršku a výstavbou souvisejících zařízení, jako je odvodnění kolejiště, mosty apod.

  • Sdílejte článek s přáteli

    [addtoany]

  • Sledujte nás také na sítích
  • Volná pracovní místa
  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky
  • Archivy