Exkurze u Sepekovského železničního viaduktu

Studenti VOŠ stavební a SŠ stavební z Vysokého Mýta se přijeli podívat na rekonstrukci historického viaduktu mezi stanicemi Božejovice a Sepekov na Písecku.

Exkurzi, které se zúčastnily přibližně tři desítky studentů, uspořádala za naší asistence Správa železnic ve středu 4. října. Během jedné hodiny se studenti dozvěděli, jaký je postup prací při rekonstrukci této památky, která pochází z roku 1889. „Studentům jsme ukázali původní zábradlí, které jsme již odstranili, kamenné římsy, očištěné kamenné zdivo, dále, jak provádíme spárování kamenného zdiva, vrtání otvorů pro injektáž či montáž lešení,“ reportuje exkurzi stavbyvedoucí Miroslav Běhavý ze závodu mostních a inženýrských staveb. Dalším bodem exkurze byl podrobný popis opravy horní části mostu.

Téměř sto padesát metrů dlouhý historický železniční most přes údolí říčky Smutné na trati Tábor–Písek tvoří deset polokruhových kamenných kleneb, převádí trať. Výška mostu nad údolím dosahuje přibližně 20 metrů.

Cílem první komplexní rekonstrukce mostu je především oprava izolací, odvodnění a celkové zpevnění nosné konstrukce pomocí injektáží. V rámci rekonstrukce bude most také rozšířen o pochozí lávky, které budou navázané na nové římsy

Hlavní práce na mostě naši stavbaři provádí ve výluce, která začala 11. září letošního roku a potrvá dva měsíce. Tím však zdaleka nekončí. Čeká je ještě náročná sanace spodní kamenné stavby, která potrvá až do konce června příštího roku. Celkem stavbaři opraví deset polokruhových kleneb, devět pilířů a dvě opěry. K tomu je třeba přičíst ještě obnovu kamenných zádlažeb u mostních opěr.

  • Sdílejte článek s přáteli

    [addtoany]

  • Sledujte nás také na sítích
  • Volná pracovní místa
  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky
  • Archivy