Rekonstrukce žst. Bohosudov

Název projektu

Rekonstrukce žst. Bohosudov

Cena bez DPH

1 583 mil. Kč

Doba výstavby

07/2020–07/2024

Investor

Správa železnic, státní organizace

Rekonstruovali jsme sedmikilometrový úsek dvoukolejné trati
z Teplic do Chabařovic. Jedna z největších železničních staveb naší
společnosti skončila po 48 měsících od zahájení. V prvním roce
realizace projektu byl částečně zrekonstruován pouze úsek trati
z Bohosudova do Chabařovic, dále se stavbaři zaměřili na objekty,
které nevyžadovaly výluku trati. Zejména se jednalo o přestavbu
původní výpravní budovy v Bohosudově na technologický objekt,
výstavbu nakládací rampy ve stanici Bohosudov nebo přípravné
práce pro nové protihlukové stěny.

Jedním z nejnáročnějších objektů stavby byla přestavba železničního
přejezdu v ulici Emilie Dvořákové na podjezd pod železniční tratí,
tvořený železničním mostem a téměř 100 m dlouhou masivní
betonovou vanou pod ním. Podjezd je koncipován tak, aby sloužil také
pro trolejbusy a mimoúrovňově i pro chodce a budoucí cyklostezku.

Výraznou změnou prošla také samotná stanice Bohosudov. Oproti
stávajícímu stavu došlo k výstavbě dvou nových vnějších nástupišť
délek 120 metrů s bezbariérovým přístupem. V rámci rekonstrukce
stanice došlo k významné redukci počtu kolejí. Z původních deseti
kolejí ve stanici zbylo pět kolejí. Dvě hlavní vedou k nástupištím
a zbylé tři slouží jako manipulační nebo odstavné koleje. Dále byla
provedena instalace nového sdělovacího a zabezpečovacího zařízení
a návazných technologií a kompletně nové trakční soustavy.

Zrekonstruovaná stanice je zároveň také zkušebním úsekem pro
připravované vysokorychlostní tratě. Pro obě hlavní staniční koleje
jsme použili dle požadavku investora speciální pražce BC 12, které
jsou konstruované na rychlost vlaků přes 300 km/h.